måndag 2 juni 2014

Bildbomb från Vallen

Elis installerar sig i sin säng inne i badrummet. Han fick somna därinne för att sedan flytta ut till mig i "stora rummet" när vi alla gick och la oss. 
Den första av tre tidiga morgnar. Den enda när jag och Elis fick sällskap av Jonna och Knut.
En helig stund - förmiddagskaffet.
Efter förmiddagsvilan.
Utflykt till Dammtjärn. Elis fick åka på min rygg dit och på morfars hem. På hemvägen snackade han hela vägen.
"Din hatt var lite finare än min".
Morgon igen. Här har Jonna och Knut ÄNTLIGEN vaknat till liv.
Vi hade redan varit vakna ett par timmar och var redo att gå ut en stund.
En ekorre som gärna var omkring huset.
Elis tycker det är dags att gå ut (igen) och försöker sätta på sig stövlarna.
Vallen den här tiden är bara mmmmmm!
Ytterligare en tidig morgon (Elis vaknade mellan 04.45-05.10 varje morgon). På sista bilden vispar jag "grädde".
Och tidig utelek igen. På en bild ser man pappa som spanar efter kossorna som kommit när vi vaknade sista dagen.
Elis passar på att äta en andra frukost medan jag pyser iväg och vilar en stund.
Mys/bus/brottningsmatch.
Fjällkossorna som går lösa på fäboden under sommaren. 

5 kommentarer:

Unknown sa...

Livskvalité! Vilken mysig helg!

andreas sa...

härliga bilder kramar

Mor/mormor sa...

Å vilka dagar vi hade! Å vilka ljuvliga bilder!

Mor/mormor sa...

Å vilka dagar vi hade! Å vilka ljuvliga bilder!

Unknown sa...

men har inte jag kommenterat detta? det måste ha försvunnit? typ säker på det!

men alltså KÄRLEKEN när jag ser detta. till er, till vallen... åh... det är ju så vackert så det gör ont i ögonen och hjärtat bultar. och dina bilder så finstämda varsamma och fantastiska.