torsdag 31 juli 2014

Olsnäsloppet

För precis en vecka sen idag samlades nästan hela familjen i Olsnäs för att springa och/eller supporta på Olsnäsloppet. Det var förstås Jonna som dragit igång det hela och hon fick alla syskon med respektive plus fyra av barnaskaran att ställa upp! Alla gjorde finfina insatser. Jag gjorde misstaget att inte läsa kilometerskyltarna så tydligt och trodde att jag sprungit fyra kilometer när jag i själva verket hade fyra kilometer kvar. Men det fick mig att höja tempot tidigare än vad jag annars kanske vågat, vilket egentligen var bra. Var så slut när jag kom i mål att jag fick lov att slänga mig i gräset och hoppas på att någon i familjen skulle komma och hjälpa mig. Tänkte inte på att alla andra också precis kommit i mål och hade nog med sin egen återhämtning. Pallrade mig upp till slut och snodde med mig två priset från prisbordet (ja, jag lämnade tillbaka ett när jag insåg mitt misstag). Tack Jonna för att du drog med oss!

3 kommentarer:

Unknown sa...

åh det var en pangkväll! det blir en tradition och även picknick efteråt kanske. puss!

andreas sa...

tyvärr missade Per och jag att det var svarta shorts/tights som gällde :(

Unknown sa...

Mycket trevligt litet lopp! Fantastiskt att alla kunde vara med!